Бош пуска на пътя първия извит инструментален клъстер в света

Световната премиера на Innovision Cockpit е в новия Volkswagen Touareg

 

  • Президентът на дивизията Щефен Бернс: "С първия извит инструментален клъстер в света, Бош разкрива ново измерение в автомобилния кокпит".
  • По-голяма свобода: Дизайн на дигиталния кокпит от следващо поколение;
  • По-голяма безопасност: Надеждно разпознаване на информацията, дори и в краищата на дисплея;
  • По-голям избор: С новото управление на дисплея водачите избират това, което искат да виждат на инструменталния клъстер;

Извитият дисплей, който се настани отдавна в домовете и в смартфоните, вече излиза и на пътя, тъй като Бош първи стартира серийното му производство. "Дните на плоските дисплеи свършиха. С първия извит инструментален клъстер в света, Бош разкрива ново измерение в автомобилния кокпит", твърди Щефен Бернс, президент на дивизия „Автомобилна мултимедия“. Извитият инструментален клъстер ще отпразнува своя дебют в Innovision Cockpit на новия VW Touareg. Това означава, че Volkswagen заменя аналоговата технология на инструменталното табло със свободно конфигурируем извит дисплей с висока разделителна способност. В зависимост от това, което водачът иска да вижда по всяко време, екранът може да показва мащабни навигационни карти, информация за пътната обстановка или статуса на асистентските системи. Тайната на яркостта и контраста на новите дисплеи е иновативен производствен процес, в резултат на който инструменталният клъстер отразява 4 пъти по-малко светлина, дори и ако е огрян от слънцето.

Повече сигурност, повече пространство, повече свобода

Вече всички знаят, че земята не е плоска. С дигиталния извит инструментален дисплей Бош доказва, че и инструменталните клъстери в автомобила не трябва да са плоски. Извивката му наподобява естественото изкривяване на човешкото око. В резултат на това водачът открива много по-добре индикаторните лампи и предупредителните сигнали, дори и в края на екрана. Кокпит дисплеят води по точки и пред познатите извити монитори в хола у дома, където само един човек може да седи под оптимален зрителен ъгъл. За разлика от него, извитият инструментален клъстер в автомобила винаги се адаптира оптимално към зрителното поле на водача. "Шофьорите печелят от безопасността и удобството на извитите инструментални клъстери. Същевременно този тип дисплей предоставя на производителите на автомобили по-голяма свобода и повече пространство в дизайна на кокпита", каза Бернс.

В наши дни производителите на автомобили все по-силно се стремят да избягват използването на механични превключватели, бутони и плъзгачи. А големите монитори са на първите места в списъка с желанията - както и извитият инструментален клъстер на Bosch. Под повърхността му са комбинирани голям брой дигитални дисплеи, като в същото време той заема почти с 2 см по-малко пространство от плоските дисплеи със сравними размери.

"Каквото поискате" в кокпита

Скоростомер, навигационни карти и списък с телефони: съдържанието, показвано на дисплея с диагонал на екрана около 31 см (12,3 инча), се определя от водача в зависимост от пътната ситуация и личните предпочитания. Интелигентната система за управление, невидима за шофьора, е скрита в управляващ блок зад кокпита. Той гарантира, че водачът винаги веднага вижда точно онова съдържание на екрана, което иска да обгърне с един поглед. Например, има опции за избор между подробна информация за маршрута, навигационна карта, телефонни контакти или детайли за плейлиста, който върви в момента. Всяка част от информацията може да се показва на цял екран или в комбинация с друго съдържание. Така че всеки, който иска да покаже навигационната карта и телефонния списък в допълнение към традиционния скоростомер, може да направи това лесно и удобно, като ги избере от мултифункционалния волан или на сензорния екран на инфотейнмънт системата. Възможно е също така да се извърши целево увеличение на навигационната карта директно върху инструменталния клъстер - друга иновативна функция, която ще дебютира в Innovision Cockpit на Touareg.

Обратно