TPMS - Tire Pressure Monitoring System или Система за мониторинг на налягането в гумите

В автосервиз Юни АУТО разполагаме с оригинални и универсални TPMS датчици за всички марки автомобили. Можем да извършим диагностика на Вашата TMPS система и ако се установи проблем, който не може да бъде ремонтиран то в най-кратки срокове можем да подменим проблемния датчик.

Ремонт и подмяна на TPMS датчици

Как работим в Юни АУТО Bosch Car Service?

  • Разполагаме с диагностична аппаратура, с която можем да проверим всеки сензор дали изпраща коректно данни. Извършваме проверката и установяваме проблемния датчик.
  • Демонтираме колелото с повредения датчик.
  • Демонтираме гумата.
  • Подменяме повредения датчик.
  • Монтираме гумата и колелото.
  • Адаптиране (сваляме данните от стария сензор) на новия сензор със системата на автомобила Ви.

Както горещо препоръчваме в съветите по-долу в страницата, а именно: Да разполагате с 2 комплекта джанти със зимни и летни гуми - в автосервиз Юни АУТО можем да адаптираме към автомобила Ви комплект от 4 нови универсални TMPS сензора и да ги монтираме на допълнителните джанти. Така няма да Ви се налага да се притеснявате, че може да бъдат повредени сензори при подмяната на зимни-летни гуми.




Какво е TPMS?

Системата за следене на налягането в гумите информира водача при загуба на налягане в някоя от гумите на автомобила.

Съществуват два вида системи:
Пряка: Използва системата ABS/ESP за да сравни скоростта на въртене на едно колело спрямо останалите колела.
Непряка: Използва електронни датчици монтирани на всяко колело, за да измерва налягането в реално време. Ако налягането намалее под препоръчителното ниво светва предупредителна лампа на таблото.

Най-честата причина за повреда на датчика е повреждането му при смяна на гумата.

СЪВЕТИ

  • Ако автомобилът Ви е с ниско-профилни гуми следете по-често индикаторите;
  • За да намалите вероятността за повреда на TMPS датчик е добре да разполагате с втори чифт джанти с монтирани зимни (респективно летни) гуми. Както упоменахме по-горе: Най-честата причина за повреда на датчика TPMS е повреждането му при смяна на гумата;
  • Когато все пак Ви се наложи смяна на повреден TMPS датчик, то задължително трябва да го подмените само с указан от производителя на автомобила вид. В противен случай рискувате данните, които подава датчика да са некоректни.

Каква е разликата между оригинални и универсални TMPS датчици (сензори)?

  1. Универсалният датчик е много по-качествен от използваните от автомобилните производители.
  2. Универсалните датчици можете да ги използвате и за друг автомобил ако решите да продадете текущия си в последствие.
  3. Универсалният датчик при по-скъпите автомобили е чувствително по-евтин от оригиналните.
  4. Универсалният датчик може да се препрограмира за разлика от оригиналния.





Европейска директива 523/2012

Чл.3 (1) Считано от 1 ноември 2012 г., националните органи отказват издаването на ЕО одобрение на типа на нови типове превозни средства от категория М1, които не са оборудвани със система за следене на налягането в гумите (ССНГ), отговаряща на съответните изисквания, определени в Правило № 64 на ИКЕ на ООН, серия от изменения 02, поправка 1 (1).

Чл.3 (2) Считано от 1 ноември 2014 г., националните органи забраняват регистрацията, продажбата и въвеждането в експлоатация на превозни средства от категория М1, които не са оборудвани със система за следене на налягането в гумите, отговаряща на съответните изисквания, определени в Правило № 64 на ИКЕ на ООН, серия от изменения 02, поправка 1.