30 години диагностични тестери KTS от Bosch

През 1988 легендарният „Чук на Бош“ превърна диагностиката на управляващите блокове в ежедневие за автосервизите

 

  • Вече 30 години диагностичните решения на Бош, сред които KTS и сервизният софтуер Esitronic, улесняват ежедневната работа на автосервизите;
  • Диагностиката на управляващи блокове стартира с автомобилите на трима производители; днес се диагностицират превозни средства от над 150 марки;
  • Перфектно подготвени за бъдещето с най-новото поколение KTS;

Карлсруе/Плохинген (Германия) - Още през 1988 първият диагностичен тестер на Bosch KTS 300 дава възможност на независимите сервизи да проверяват електронните системи на автомобилите. Бош го нарича KTS или "Klein-Tester-Serie" на немски - серия малки тестери. Това име доминира и днес. Съвременните диагностични тестери все още се наричат KTS. "От самото основаване на компанията Бош е име, символизиращо прогреса, техническото качество и надеждността. Преди 30 години бяхме сред първите компании, които започнаха да реализират тези характеристики и в диагностиката на управляващи блокове ", заяви Оливър Фрей, регионален президент за Европа в „Автомобилни сервизни решения“ на Бош, описвайки мотивацията за непрекъснатото усъвършенстване на диагностичните тестери KTS.

“Винаги сме се стремили да повишим ефикасността и ефективността на ежедневната работа в сервизите чрез нашите диагностични тестери и модерен софтуер. Диагностичните решения са готови за бъдещето на сервизите - това е нашият импулс ", продължава Фрей. Следователно, 30-годишната успешна история на диагностичните тестери Бош ще продължи и за в бъдеще - благодарение на оптимизираната диагностика на управляващите блокове и новите поколения тестери KTS, осигуряващи ориентирани към бъдещето хардуерни решения.

Историята на успеха започва с “Чука на Бош“

Първият KTS може да обработи данните за управлението на двигателите на автомобили от три различни марки. Но броят на управляващите блокове, тествани от KTS, нараства бързо. През 1999 г. уредът вече прави диагностика на управляващите блокове на около 120 системи от 25 различни производители на автомобили. Съответно и автомобилният сектор скоро опознава KTS 300 като "Чука на Бош", който става синоним на мотортестер. През 1999 г. на пазара излезе и сервизният софтуер на Bosch Esitronic за диагностичните тестери - още едно важно събитие за диагностиката на управляващите блокове и за по-нататъшното развитие на серията KTS. С тримесечните актуализации - първо на компактдиск, след това на DVD, а днес най-вече онлайн - сервизите винаги разполагат с актуалните диагностични данни. Днес с помощта на диагностичните тестери KTS и Esitronic 2.0 сервизите извършват диагностика на управляващите блокове на над 90 000 модели автомобили от над 150 марки.

30 години опит и компетентност в диагностиката на управляващи блокове

Редица автомобилни електронни системи, ползвани като оригинално оборудване от производителите на автомобили от цял свят, са разработени от инженерите на Бош. Наред с първите електронни системи в автомобилостроенето, Бош влага и високата си компетентност в тази област в своето тестово оборудване. Вече 30 години компанията е лидер в диагностиката на управляващи блокове. Тъй като изискванията за качествена и ефективна диагностика в автосервиза стават все по-високи, Бош постоянно усъвършенства своята серия от малки тестери KTS и софтуера Esitronic. Днес модулите KTS допълват тестерите за анализ на отработени газове и на автомобилни системи. И двете системи са интегрирани в количка с компютър, монитор и принтер или се предлагат с удобен таблет, подходящ за мобилна употреба в сервизите. Чрез Bluetooth, Wi-Fi или LAN, те могат да бъдат свързани с други тестери, със сервизната мрежа и с интернет. Освен това те поддържат и всички общи комуникационни протоколи, използвани от автомобилните електронни системи.

 

Готови за бъдещето хардуер с PassThru и Ethernet интерфейс С най-новото поколение диагностични тестери KTS 560/590, Бош отново подкрепя независимите мултибрандови сервизи в поддръжката и ремонта на съвременните автомобилни системи. Стандартите Euro 5/6 задължават производителите на автомобили да предоставят на независимите сервизи цялата техническа ремонтна информация чрез своите онлайн портали. За достъп до тези онлайн портали е необходим интерфейс PassThru. Още от 2009 г. тестерите KTS на Bosch са готови за PassThru и все още могат да се използват за достъп до ремонтни данни - макар и с някои ограничения. Актуалните модули KTS 560/590 са с подобрен интерфейс PassThru, който осигурява на сервизите безпроблемен достъп до данните в почти всички портали на автопроизводителите. Така независимите сервизи могат да поддържат съвременните модели автомобили и да препрограмират управляващите блокове. Вече не им се налага да изпращат клиентите си във фирмените сервизи, защото могат и сами да извършват тези услуги. С KTS 560/590 сервизите са напълно подготвени за бъдещето. Уредите вече включват новия диагностичен интерфейс Diagnostics via Internet Protocol (DoIP) – Диагностика с интернет протокол, базиран на Ethernet. Той позволява много по-високи скорости на пренос. Това е много важно, като се има предвид увеличеният обем от данни, изискван, например, от асистиращите системи. Все повече и повече производители на автомобили използват и Ethernet за диагностика. Основната диагноза все още ще бъде възможна чрез CAN интерфейса, но пълната диагностика или препрограмирането на управляващите блокове, ще изисква Ethernet интерфейс като този, включен в най-новото поколение KTS.

Иновативна дизелова технология: безпрецедентно ниски емисии от азотни оксиди

Бош постигна невероятен пробив в дизела: с новата си дизелова технология инженерите на Бош успяха да намалят емисиите от азотни оксиди до една десета от законово допустимата граница. Тестваните автомобили, оборудвани с подобрената технология, отделят средно не повече от 13 мг NOx на километър или далеч по-малко от 120 мг, които ще бъдат разрешени след 2020 г.

Обратно