Турбото е съставено от 3 основни части. Два "охлюва" един студен и един топъл и централна част свързваща ги.
- Топлият "охлюв" на турбото е свързана към изпускателният колектор. В него има перка. При преминаване на изгорелите газове през "охлюва" те завъртат перката с висока скорост.
- Студеният "охлюв" на турбото е свързана към всмукателният колектор. В него също има перка, която е съединена посредством ос с перката от топлия "охлюв" така перката се завърта и засмуква въздух който го вкарва под налягане в двигателя.
- В средната част се намира оста свързваща двете перки, втулки в който оста лагерува, смазващата система от канали и тръби по които се движи маслото и в някой турбини е монтирано и водно охлаждане.
Най-честите повреди са в централната част на турбото. Често се случва втулките да се износят и да се получи луфт. Това води до разход на масло, загуба на мощност и неприятни шумове.
Турбокомпресора е една от скъпите резервни части - за това преди да решите с лека ръка да го замените заповядайте в Автосервиз Юни АУТО. Ние ще извършим точна диагностика и след това ще знаете с точност какви следващи стъпки трябва да предприемете: ремонт или замяна;
Типични признаци на повреда в турбокомпресора:
- намаляване на маслото в двигателя, навлизане на масло във всмукателните канали;
- повишен разход на масло;
- осезаемо намаляване на мощността на двигателя;
- черен или бял (сив) дим, излизащ от ауспуха;
- изразено „свирене“ при ускоряване;
- усещаща се миризма на изгоряло масло.
Как се извършва правилно смяната на турбокомпресор според специалистите от Автосервиз Юни АУТО:
- Премахване на елементите, които възпрепятстват достъпа до турбокомпресора.
- Откачане на всмукателните маркучи и маслените маркучи.
- Демонтиране на изпускателния колектор.
- Почистване на цялата всмукателна система.
- Подмяна на EGR.
- Подмяна на интеркулера с нов (препоръчително).
- Монтиране на нов турбокомпресор.
- Подмяна на гарнитурите с нови.
- Смяна на двигателното масло и въздушния филтър.
- Проверка на всмукателната система.