Смяна на турбокомпресор

Турбото е съставено от 3 основни части. Два "охлюва" един студен и един топъл и централна част свързваща ги.

 

  • Топлият "охлюв" на турбото е свързана към изпускателният колектор. В него има перка. При преминаване на изгорелите газове през "охлюва" те завъртат перката с висока скорост.
  • Студеният "охлюв" на турбото е свързана към всмукателният колектор. В него също има перка, която е съединена посредством ос  с перката от топлия "охлюв" така перката се завърта и засмуква въздух който го вкарва под налягане в двигателя.
  • В средната част се намира оста свързваща двете перки, втулки в който оста лагерува, смазващата система от канали и тръби по които се движи маслото и в някой турбини е монтирано и водно охлаждане.

 

Най-честите повреди са в централната част на турбото. Често се случва втулките да се износят и да се получи луфт. Това води до разход на масло, загуба на мощност и неприятни шумове.

Турбокомпресора е една от скъпите резервни части - за това преди да решите с лека ръка да го замените заповядайте в Автосервиз Юни АУТО. Ние ще извършим точна диагностика и след това ще знаете с точност какви следващи стъпки трябва да предприемете: ремонт или замяна;

Типични признаци на повреда в турбокомпресора:

  • намаляване на маслото в двигателя, навлизане на масло във всмукателните канали;
  • повишен разход на масло;
  • осезаемо намаляване на мощността на двигателя;
  • черен или бял (сив) дим, излизащ от ауспуха;
  • изразено „свирене“ при ускоряване;
  • усещаща се миризма на изгоряло масло.

Как се извършва правилно смяната на турбокомпресор според специалистите от Автосервиз Юни АУТО:

  1. Премахване на елементите, които възпрепятстват достъпа до турбокомпресора.
  2. Откачане на всмукателните маркучи и маслените маркучи.
  3. Демонтиране на изпускателния колектор.
  4. Почистване на цялата всмукателна система.
  5. Подмяна на EGR.
  6. Подмяна на интеркулера с нов (препоръчително).
  7. Монтиране на нов турбокомпресор.
  8. Подмяна на гарнитурите с нови.
  9. Смяна на двигателното масло и въздушния филтър.
  10. Проверка на всмукателната система.

Обратно