Запалителните свещи се смятат за едни от най-важните компоненти на бензиновия двигател. ...Прочетете цялата статия
Двигател
Най-честата причина за счупване и спукване на картер е състоянието на пътя и попадането в подходяща улична дупка. ...Прочетете цялата статия
Турбото е съставено от 3 основни части. Два "охлюва" един студен и един топъл и централна част свързваща ги. ...Прочетете цялата статия
Всеки един двигател се нуждае от смазване. За доброто смазване е необходимо подходящо масло в зависимост от спецификацията на двигателя. За да достигне маслото от картера до всички части на двигателя е необходимо нещо да го задвижи. За това се грижи маслената помпа. ...Прочетете цялата статия
Ремъците се сменят на интервал предписан от производителя за съответния автомобил. При ремонт на други компоненти около ремъчната верига и при признак за износване на ремъка смяната е препоръчителна. ...Прочетете цялата статия
Смяната на гарнитурата на цилиндровата глава налага демонтажа и монтажа на самата цилиндрова глава. Във всеки един двигател с вътрешно горене, цилиндровата глава седи над цилиндрите в горната част на цилиндровия блок. След затваряне на горната част на цилиндъра се образува горивната камера. ...Прочетете цялата статия
Водната помпа изпомпва и придвижва охладителната течност в охладителната система на автомобила. Повреда в помпата може да причини прегряване на двигателя на автомобила. При автомобилите, на които водната помпа е разположена при ангренажния ремък се извършва и смяната на водна помпа по предписаните срокове от производителя. [...]
Дебитомерът е важна и неразделна част от всеки нов съвременен двигател с директно впръскване на горивото. Дебитомерът е датчик който е монтиран във въздуховода на всмукателната система. Ролята му е да мери дебита и температурата на въздуха постъпващи в горивната камера на двигателя. [...]
Демонтажът и монтажът на двигател е много сложна и трудоемка процедура. За да бъде подменен, двигателят трябва да се отдели от скоростната кутия, от изпускателната генерация, необходимо е да се разкачи и премахне цялата електрическа инсталация, както и всички водни съединения, свързващи двигателя с елементите на охладителната система. [...]
Виско перката се използва за охлаждането на двигателя и се състои от перка и виско съединител. Механичните виско съединители са непосредствено след водния радиатор и се влияят от температурата му, като управлението се осигурява от биметална пластина, която е вградена в него. [...]
Основният ремонт на двигателя включва: пълното му разглобяване, преглед, замерване със специални инструменти на луфтове и хлабини, подмяната на износени компоненти и обратното сглобяване с прецизна точност. До основен ремонт на двигателя може да се стигне не само поради износването му от дългия пробег. [...]